luni, 14 martie 2011

Tort cu afine

Tort cu afine

       Si pentru ca avem cateva afine in congelator ma tot gandeam sa incerc ceva dulce cu ele........si am facut pe fuga un tort .
Pentru blat avem nevoie de :
      - 3 oua ;
      - 150 gr zahar ;
      - 200 gr faina ;
      - 1 plic praf de copt ;
      - sare , vanilie .
Pentru crema :
      - 200 gr afine ;
      - 200 ml apa ;
      - 200 ml smanata pentru frisca ;
      - 100 gr zahar ;
      - 1 plic budinca vanilie .
Pentru ornat:
      - 200 ml smantana pentru frisca ;
      - 100 gr ciocolata alba;
      - 1 plic gel glazura pentru tort .
      
      Pentru blat se bat spuma galbenusurile cu zaharul,faina cernuta cu praful de copt si la sfarsit albusurile batute spuma cu sarea si vanilia.Se da la cuptor pentru ~35-40 min .Dupa ce s-a racit se taie blatul in 2 .
      Pentru crema se pun pe foc afinele , apa , zaharul si budinca si se lasa sa se ingroase,amestecandu-se continuu . Dupa ce s-a racit se paseaza cu blenderul si se amesteca cu frisca batuta spuma.


         Asamblam tortul: punem o felie de blat , il insiropam (eu l-am insiropat cu ceai de menta ),punem crema de afine ,al doilea blat , il insiropez si am turnat deasupra gelul glazura dar in loc de apa am pus sucul de la afine.

              Pe laterale si deasupra l-am ornat cu flori din pasta de zahar si crema de ciocolata alba ( am pus smantana pentru frisca la b-m si cand e foarte fierbinte am pus ciocolata bucatele si am dat la rece;dupa ce s-a racit am baut spuma pana si-a dublat volumul).
            Am uitat sa fac o poza cu sectiunea .Data viitoare ;) .
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune parerea ta!!!