duminică, 10 aprilie 2011

Tort Masina

TORT  MASINA
      Si am revenit..... Tortul a fost pentru fratii mei de ziua lor de nastere .
      Interiorul e din blat alb insiropat cu zahar ars ,crema de afine si de caramel ,acoperit cu pasta de zahar si royal icing. 
Pentru blat avem nevoie de :
      - 3 oua ;
      - 150 gr zahar ;
      - 200 gr faina ;
      - 1 plic praf de copt ;
        - sare , vanilie .
Pentru crema de afine :
      - 200 gr afine ;
      - 200 ml apa ;
      - 200 ml smanata pentru frisca ;
      - 100 gr zahar ;
      - 1 plic budinca vanilie .
Pentru crema de caramel :
      - 2 plicuri budinca caramel ; 
      - 500 ml lapte ; 
      - 4 lg zahar ; 
      - 200 gr margarina ; 
      - 200 ml frisca .
      Pentru blat se bat spuma galbenusurile cu zaharul,faina cernuta cu praful de copt si la sfarsit albusurile batute spuma cu sarea si vanilia.Se da la cuptor pentru ~35-40 min .Dupa ce s-a racit se taie blatul in 2 .
      Pentru crema de afine  se pun pe foc afinele , apa , zaharul si budinca si se lasa sa se ingroase,amestecandu-se continuu . Dupa ce s-a racit se paseaza cu blenderul si se amesteca cu frisca batuta spuma .
      La crema de caramel am facut budinca conform instructiunilor , dupa ce s-a racit putin am spumat margarina si am amestecat-o cu crema si apoi cu frisca .
      Punem un rand de blat-insiropam , crema de afine , blat- insiropam si crema de caramel .L-am dat la rece pentru o zi si apoi l-am uns cu un strat subtire de margarina.


             Masina e facuta din blat de tort neinsiropat , acoperita cu plastelina de ciocolata  si pasta de zahar .
      Si o sectiune de tort cu felia de rigoare .




Un comentariu:

Spune parerea ta!!!